lørdag 31. mars 2012

The day before the day

I dag våknet jeg ordentlig pjusk. Tett som et kloakkrør i nesa og hodet og dotter i ørene resulterte i en ganske lat start på dagen. Even dro avgårde i dag tidlig for å gå over Hardangervidda med noen kompiser i noen dager, så da er jeg og Chaos alene hjemme til onsdag, Og da må man jo finne på morsomme ting!

Pjusk eller ikke, i dag er siste dagen på over fire måneder Chaos får gå løs siden båndtvangen trer i kraft i morgen. Derfor sørget vi for å få oss en skikkelig skogstur og valgte å gå til Brunkollen fra Skytterkollen for å få kost oss maks på denne siste dagen i frihet. Chaos visste virkelig å utnytte situasjonen. Hver minste stubbe skulle undersøkes og hver eneste mikroskopiske snøhaug skulle rulles i og spises. Dette måtte selvfølgelig dokumenteres.

Finer meg litt for fotografen

Ææææsj, solen i øynene!

Også gjør jeg med enda litt lekrere...

Nok av pinner å ta av!

Kommer du snart eller?

Moms, moms!


Rulle rulle rulle!


Spaner på babes


Rulle litt på denne deilige gressflekken også!

Litt utålmodig ja...
På Brunkollen måtte vi selvfølgelig smake på de fantastiske solskinnsbollene før vi gikk tilbake, og Chaos delte veldig gjerne bolle med meg (dvs. den var egentlig min, men jeg mistenker at Chaos mente den skulle vært hans...).

På tilbakeveien lekte vi litt med noen passerende hunder, og trente på avstandskommandoer (ligger i ordet men med det menes at jeg står litt unna og gir kommandoer som sitt/dekk/bli UTEN at han skal bevege seg nærmere meg). Dyret har jo ingenting imot en liten treningsøkt innimellom all snusingen, og det er morsomt å se hvor fokusert han blir når vi først er i gang. Om det ikke skulle dukke opp noen lekre berter på veien, da er det litt mer mer spennende å henge i baken på dem. Tenåringer ass...
Vel hjemme ligger Chaos rett ut, mens jeg sitter og snufser i sofaen. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg slipper den dedde desa hele påsken, utrolig irriterende om jeg må si det selv... Påsken kommer til å tilbringes i Oslo i år, for første gang i hele mitt liv faktisk. Det blir litt uvant, men vi er en gjeng som satser på å lage litt påskestemning her hjemme allikevel.
Og etter påske er det full fart med jaktkurs, jaktcup, hønsecup og blodsporkurs. jippi!

Ha en super lørdagskveld!

Ida & Chaos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar