torsdag 7. juni 2012

Hundekarriere!

Denne hundebasillen har virkelig bitt meg hardt og brutalt. Altså, jeg trodde jeg var relativt hundegæren fra før *kremt*, men etter at Chaos kom inn i livene våre har det jo tatt helt av! Jeg mener det; styr unna hund om du ikke ønsker å ha en supermorsom, aktiv og givende hverdag! Og jeg som får skrive morsomme artikler og fordype meg i hundestoff som frilansjournalist kunne jo ikke hatt det bedre. Eller jo forresten, hvorfor ikke gjøre hund til heltidsjobb?

Og det er akkurat det jeg skal. I september starter den første av i alt 13 helger fordelt på et år der jeg skal pendle til Stockholm og Hundens UtbildningsAkademi - for nettopp å utdanne meg til hundeinstruktør. Overraskelse? For noen av dere, muligens, men de aller fleste jeg snakker mye med har visst en stund at jeg har lekt med denne tanken. Det ble til og med nevnt i den herlige bursdagssangen som ble sunget for meg da jeg og min bestevenninne Julie feiret 30-årsdagen vår sist helg. Og nei, jeg har overhodet ikke tenkt å legge opp som journalist. Jeg elsker yrket mitt, og siden jeg også elsker hunder får jeg det beste fra begge verdener på denne måten, mener jeg. Da begge yrkene (altså frilansjournalist og hundeinstruktør) er lette å kombinere kan jeg ikke annet enn å glede meg til september. I mellomtiden er det bare å begynne å tenke på passende navn til min fremtidige hundeskole (sikter mot stjernene, hva ellers? ;-))

Håper alle har en fantastisk dag, jeg koser meg med artikkel om en helt ny og morsom hundesport, mer får du vite dersom du leser Hundesport fremover!

Ida & Chaos




4 kommentarer:

  1. Kjempegod ide, Ida! Lykke til!
    Hilsen Camilla Skjerve-Nielssen

    SvarSlett
  2. Jah, sukk... Den som kunne være like fotogen som ham...

    SvarSlett
  3. Så morsomt, Ida! Vi er fans av det du skriver og leser med stor iver - og du kommer til å bli en super hundeinstruktør! :)

    SvarSlett