onsdag 14. mars 2012

Kammerat!!

Chaos er en liten raring. Han kommer skikkelig godt overens med små hunder og det siste tilskuddet til vennegjengen hans er lillesøsters åtte måneder gamle chihuahua/spanielblanding Oliver Martinez (ja, du leste riktig). De ble kjent da Oliver kun var et lite knøtt og han elsker å henge med Chaos og lar seg villig både tygges på, dulles med og snuses på når det måtte være. Han blir også enda litt tøffere sammen med Chaos og tør bevege seg litt lenger ut fra matmor når de er sammen på tur. utrolig morsomt å se på. Anita tok noen bilder av radarparet i ettermiddag, og de er rett og slett knusbedårende sammen!

Ser nesten ikke at Chaos er 16 kilo tyngre vettu! 

Tvangskosing?

Spise litt på halsen til småripset, mmm...

Og nibble litt på beinet.

Før vi avslutter med litt kos

"Bestekompisen i verden assa!"

I kveld begynte introduksjonskurset i jakt som holdes i regi av retrieverklubben. Første kurskveld besto av to timer veldig nyttig teori uten hund, noe jeg virkelig lærte mye av. Egentlig er det Even som skal gå dette kurset her, men han hadde dobbeltbooket seg i dag og måtte prioritere avslutningsfest med sjefen sin. Og da må jo den snille kjæresten ta over da!;-)
Det skulle selvfølgelig vise seg at jeg fikk skikkelig blod på tann etter teorikvelden og skulle vel ønske at det var jeg selv som tok dette kurset, fordi dette tror jeg kan bli kjempegøy, litt misunnelig på Even nå merker jeg. Kommer nok til å snike meg med på noen treninger og titte på...

Søndag er det Hønsecup post 3 som består av at Chaos skal bli sittende stille på et punkt mens jeg går 15 meter fra ham og blir stående med ansiktet mot ham til jeg får beskjed om å gå tilbake. Han skal ikke bevege seg mens jeg er borte fra ham, eller på tilbakeveien når jeg skal gå rundt ham og ende opp ved hans høyre side igjen. Dette er en tålmodighetsprøve, altså, men har vi trent riktig går dette bra. Uansett er det bare moro, og det gjør meg ingenting om han rett og slett ikke klarer å sitte stille lenger, da må vi bare trene litt mer (dette er en del av lydighetstrening, og disse momentene brukes i konkurranselydighet, helt rått å se på når fem hunder ligger i fellesdekk og ikke beveger seg av flekken på flere minutter!). Har jo uansett noen dager til på oss, så vi får øve og tøyse og tulle masse i mellomtiden.

Til neste gang: ha en fortreffelig uke!

Ida & Chaos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar