onsdag 8. juni 2011

Valpeshow på Tollerfestivalen i Vestby

Skrevet av Chaos den 8. juni 2011

Utstillingstriks og tips

Søndag skal Chaos være med på sitt første valpeshow, noe jeg tror kan bli veldig moro! Jeg er ikke sikkert på om jeg kommer til å stille ham ut senere, men det er greit å få en indikasjon på om han er bra bygd og har riktig utseende. Man vet jo aldri om han kanskje kan brukes i noe avl en gang!:-)
I kveld dro vi derfor på utstillingskurs med retrieverklubben på Ekeberg camping, og denne gangen ville også Even være med så det var hyggelig! Dette kurset er hver onsdag på samme sted og passer for alle som ønsker å lære seg noen triks, forutsatt at du har en retriever da (det koster 50 kr per gang og er veldig sosialt og moro).

Jeg var litt usikker på om Chaos kom til å klare å konsentrere seg med så mange andre spennende hunder og lukter, og selv om han selvsagt var nysgjerrig gikk det veldig fint (litt indrefilet av svin gjør alltid susen, hehe;-)). Instruktøren på kurset roste oss for kjempegod kontakt, og at han traver veldig fint på siden av meg, og det var moro! Da har vi ihvertfall gjort noe riktig. Vi fikk beskjed om å trene mer på STÅ, og det å bli tatt på generelt, spesielt i munnen da dommeren skal vurdere tenner og tannkjøtt, så da er det øving på det de neste dagene.


Even har stålkontroll!


Almost there...


Der satt den! Flinke, tålmodige hunden!
Ellers møtte vi noen kjempefine tollerjenter og en haug med golden retrievere som vi lekte med i pausene.


Har du en pinne til meg kanskje...?


Moro med lekekompiser!

For dere som skal til Vestby på søndag, vi sees der!:-)
- Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar