søndag 27. november 2011

Excellent!

Skrevet av Chaos den 27. november 2011

And it goes like this!

Ok, Maroon 5 har ingenting med dette innlegget å gjøre (selv om Chaos har “the moves like Jagger”), men han fikk i det minste rød sløyfe på juniorutstillingen på DogsAll-messen i dag (som gjelder fra hunden er 9 til 18 mnd, om noen skulle lure). Rød sløyfe betyr Excellent og da er du med på videre bedømming. Det hører jo med til historien at jeg på ingen måte har satt meg inn i alle sløyfebetydninger, eller gangen på en utstilling, så da jeg mottok sløyfen og ble beordret tilbake til de andre hundene i ringen spurte jeg liksågodt noen tilskuere om hva den betydde. Så selv om Chaos ikke fikk noen pallplassering i dag, så ble han vurdert videre. Mulig det ikke hjalp på inntrykket til dommeren at jeg klarte å snuble og  dermed tråkket på labben til Chaos så han hylte HØYT til under rundeløpingen, ganske fett når du er først i ringen… Så, ikke noen “moves like Jagger” på meg ihvertfall…

Kritikken var som følger:

"Nice head and expression. Good type, excellent feet, a little narrow in hind quarter. Very enthusiastic".

Fornøyd med den altså!
Nå blir det nok en pause fra utstillingskarrieren for en liten stund, må nok innrømme at vi begge synes det er morsommere å trene spor, lære morsomme triks og trene lydighet. Spesielt pubertetslusen Chaos som synes at tisper lukter umenneskelig godt for tiden, ikke lett å stå stille å konse masse da, skjønner’n godt jeg!

Men det var veldig hyggelig å se vår oppdretter Gunn Tove med Caprice og Chaos’ søster Embla samt Hege med Bailey og ikke minst, herlige, pene Dexter fra et tidligere kull fra Adorea. Alle gjorde en kjempejobb i ringen, og Gunn Tove er virkelig en super handler, stålkontroll selv når hun skulle stille ut fire hunder (ja, jeg begynner å lære meg noen ord og uttrykk etterhvert som jeg baner meg fremover her).

Jeg har i tillegg jobbet for Hundesport på messen i dag, og tatt bilder av alle gruppevinnerne, samt at jeg skal tilbake og ta bilder og gjøre intervjuer med alle Årets-vinnerne i morgen. Så dere kan tro det var deilig å komme hjem etter å ha hengt rundt i messehallen i nesten ni timer. Chaos synes tydeligvis også det, for han har ikke beveget på seg siden kl. 14 i dag! Tok en liten tur ut med ham på kvelden, men dett var dett. Nå ligger han henslengt og hviler seg oppå beina mine i sengen, og jeg vil ikke flytte meg fordi det er så hyggelig når han er i litt kosehumør. Ellers er jo ikke kos noe særlig spennende for ham ennå så man tar det man får, hehe!

Nei, nå er det natta!

Peace out!
Ida & Chaos

Ikke helt stødig med kameraet der, min kjære Even.

Står som en påle!
Gunn Tove viser Dexter



2 Responses to Excellent!

  1. gunntove 29. november 2011 kl. 18:23 (Rediger)
    Grattis til fine Ecchaos med Excellent! Syns ikke dere skal ta for lang pause for dere er en flott ekvipasje i ringen. Og god trening i konsentrasjon etc. Låner noen bilder av Chaosgutten til bloggen!
    • Takker og bukker! Og grattis så mye med flotte resultater til dere og (det kom ikke så overraskende da, men ;-) Valpene har jo kommet også hos deg, kan tenke meg du er sliten etter lang våkenatt!:-) De var helt fantastiske altså!
      Vi får se hva det blir til med utstillinger og sånn da, vi skal nok fortsatt være med, men vi kommer nok ikke til å kjøre land og strand rundt for å være med på alt. Er det noe som ikke er for langt unna kommer vi helt sikkert! Enig i at det er fin trening i konsentrasjon!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar