søndag 2. desember 2012

Juletollertreff!

Søndag dro Chaos og jeg på førjulstreff med Østlandstollerne. Nå var det en stund siden vi hadde trent jakt, så det var veldig moro å prøve igjen. Chaos var veldig gira og arbeidslysten og leken på en gang på grunn av nye venner, snø osv. osv. Så det var litt vanskelig å få ham til å konsentrere seg om det han skulle gjøre sånn med en gang; nemlig hente apporten - og levere den tilbake til meg. Punkt en går jo uproblematisk, men på vei tilbake fyker han rett forbi meg for å ta noen seiersrunder med dummyen før han tilslutt kommer inn.... Så bare litt gira over å være ute i snøen, og løpe og leke og sånn da;-) Vi trente med Hilde og Ekiro en hel del, og Chaos tok oppgaven sin litt mer seriøst etterhvert heldigvis. Men det ER jo ikke så lett å skulle gjøre som mamma vil hele tiden når det er så morsomt å være bøllete!

Treffet var veldig hyggelig, vi satt inne i klubbhuset og spiste tollerpepperkaker og drakk gløgg mellom slagene. Utrolig koselig å få snakket litt med flere tollereiere og få enda flere tips til hva man kan gjøre sammen med disse fine rødpelsene våre.

Dette var et veldig kjedelig innlegg, det ser jeg nå, men skal prøve å forbedre meg. Jeg lover.


Ida & Chaos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar